om livet

Vilken hemsk vecka det varit. Måns har haft nån typ av halsfluss som började i fredags förra veckan och blev av med det igår. Jag blev sjuk lördag en vecka sedan och har varit hemma från jobbet hela veckan. Försökte gå till jobbet två gånger men blev hemskickad båda gångerna. Känner mig fortfarande inte fräsch. Alltså en lugn fredag och lördag.
 
Måns har somnat och jag har läst igenom min blogg lite. Letade efter en bild men fastnade istället med att läsa gamla inlägg. Läste inlägget jag skrev efter att jag och Måns kommit hem från Paris i spetember 2014, där jag skrev om hur mitt hjärta gick sönder när Måns gjorde slut. Det är lustigt att tänka på det nu när vi är sambos och planerar framtiden tillsammans. Känns lite som en annan värld. Hur kan denna underbara människa ha sårat mig så? Men samtidigt läste jag också det inlägg jag skrivit när jag kom hem från min långresa med tjejerna. När samma människa hade köpt 50 rosor och lagt ut i hela lägenheten tillsammans med en miljon ljus. Hur fint var inte det då. Och idag har vi startat processen till livets resa. Mer om det snart.
 
Samtidigt jag läste om mitt och Måns öde så hamnade jag på inlägg om jobbet på HSB. Min första vecka. Där jag har skrivit att det var ett stort steg att ta första samtalet i telefon. Gulligt tänker jag och ser på hur mina arbetsuppgifter ser ut idag. Idag är svara i telefon det jag gör minst av allt och också den uppgift som jag ser som den "enklaste" och minst komplicerade idag. 
 
Det är roligt hur saker förändras. Om ett par år kommer jag läsa detta inlägg och tycka att jag var knäpp.
 
 
Me and my person, ser fram emot livet med dig!