sore

Körde ett stenhårt rump och benpass igår på gymmet. Är så öm i rumpan, börjar komma i lår också. Har kört en del benpass nu sen jag började gymma och aldrig riktigt kört samma för jag inte har hittat något jag tycker gav. Men igår. Ja, igår blev det ett riktigt bra pass som jag förmodligen kommer köra nästa gång jag kör ben också. Det var så bra så jag vill dela med mig.
 
Började med 10 min på trappmaskinen med lite olika kombinationer. Bl.a. dubbla steg med en kickback, sidosteg.
  • 5x8-12 benböj i smithmaskinen (första set utan vikt)
  • 5-6x10-12 hipthrusters (2st set med "pulsa" en gång mellan varje)
  • Gående utfallssteg med hantlar i händerna
  • 2x15 inre lårpress låg vikt
  • 5x10-15 yttre lårpress (så jävla bra!!!!)
  • 3x10/ben stepups med hantlar i händerna
  • 3x10 kickbacks m band
  • 3x20 bozusitups
  • 3x10 fällkniv
  • 3x25 situps
Tog kanske en och en halv timme med lite stretch på slutet. Känns så skönt i benen idag. Så skönt att jag försov mig... :) På kvällen simmade jag ca 20-25 minuter också. Fick ändå ihop 1000 meter. Bra jobbat!