om masters-sm

I helgen var det dags för masters-SM, med Eskilstuna Simklubb som arrangör. Det märks att man inte längre är van vid att tömma kroppen sådär. Maxurladdning på maxurladdning. 6 gånger totalt blev det för mig. Och det gick helt okej, som väntat ungefär. Jag hade hoppats på att det skulle gå bättre än väntat men så blev det inte. Fruktansvärt roligt var det dock. Roligt att vara med Nelly i den miljön igen, roligt att vara på tävling och vara på samma nivå som de andra deltagarna, roligt att se vad man kan prestera.
 
Men gud så trött man är nu. Igår kom jag hem vid två och somnade efter en rejäl måltid och sov till halv fem. Fortfarande lika trött! Nu idag, måndag, verkar kroppen återhämtat sig något däremot så har inte knoppen det. Klarar inte av att vara iväg med jobbet hela veckorna och gå upp tidigt och sedan på helgen gå upp lika tidigt och vara aktiv hela helgen. Och nu är jag i Jönköping igen och kommer hem på torsdag kväll. Så nu ska jag ta en liten powernap innan Paradise Hotel.
 
Philip, Jessica, jag och Nelly.