om att utbilda

Ligger i en hotellsäng och kollar runt på olika resedestinationer samtidigt som en film är på i bakgrunden. Faktisk så är det ganska mysigt. Hade såklart hellre varit hemma hos Måns och kollat resor med en film i bakgrunden med honom. Men nu är jag här och det känns bättre än förväntat och den första utbildningen är nu klar.
 
I lördags var jag såå nervös hela dagen och hade svårt att sova natten till söndag. Var nervös hela söndagen tills jag kom till hotellet här i Jönköping och träffade de andra kursledarna. Vi satt och jobbade ända fram till 21.30 och gick igenom allt vi skulle göra på utbildningen. Efter detta kändes det en aning bättre men jag hade svårt att sova ändå. Såklart, jag skulle ju hålla i utbildning inför 12st okända mycket äldre än mig. Hade svårt att sova, var nog en blandning av ny säng och nervositet.
 
När utbildningen väl drog igång så kändes allt så bra och det var så roligt. Riktigt roligt faktiskt. Oväntat roligt. Båda dagarna gick jättebra och allt flöt på som det skulle. Imorgon kommer ett nytt gäng och vi kör två dagar till. Nu ser jag nästan fram emot morgondagen. Imorgon är det jag som har huvudansvaret för utbildningen. Önska mig lycka till.
 
För övrigt så är det ju nice att vara på hotell. Frukost, lunch och middag serverad varje dag och på det förmiddagsfikabuffé och eftermiddagsfikabuffé. Man är aldrig hungrig. Har tränat 2 dagar av 2 den här veckan. Gymmet igår och simmade idag, smidigt när hotellet sitter ihop med en simhall.
 
Nu ska jag krypa ner under täcket och sova.
God natt