tråkigt jobb och god mat

Det är segt att jobba nu. Riktigt segt. Jag jobbar dessutom i Nyköping igår och idag. Och vägen hit är ju typ den värsta. Det är så fruktansvärt tråkigt att köra den vägen. Idag höll jag på att somna hela sista halvtimmen och stannade därför 2 gånger med 10 minuters mellanrum för att få luft. Har ett ställa som jag brukar stanna på som ligger vid vattnet. Det är så lugnt och skönt där, och det är riktigt underbart att bara sitta där och höra ingenting. Det brukar ge mig lite energi till att orka köra sista biten.
 
Igår lagade jag en helt galen god maträtt. Det är alltså bönbiffar i hamburgerbröd med friterad sötpotatis och limeyoghurt. I hamburgaren har jag limeyoghurten som dressing, sedan biffen och lite fetaost istället för vanlig ost, en sallad på macheblad, avokado, tomat och rödlök med vinäger. Alltså detta var så jäkla gott och jag lyckades med sötpotatispommes. Det har aldrig hänt förut!!