om att lära sig nya saker

Vi har varit på konferens i Göteborg med jobbet två dagar. Vi ska byta affärssystem och var på en kick off med typ 15 andra HSB regioner. Mycket människor från HSB, ca 250 st. Mest män och kvinnor mellan 35-60 år. Kändes mig liten. Men det var roligt att göra något annat än telefon och felanmälan i några dagar.
 
Vi var på många bra föreläsningar. Bland annat en kille (som inte har något med HSB att göra) som var framtidsexpert. Gustaf Josefsson. Han pratade om framtiden. Det var så bra. Fick en liten tankeställare. Sluta planera, börja exprimentera. Det sa han. Det är vad de framgångsrika människorna gör. Våga lite mer liksom. Om man inte skäms över sin första utgåva av sitt arbete släppte man den för sent. Det sa han också, citat från grundaren till Linkedin. Våga lite mer, ta chanser. Lär av dina misstag liksom. Jag skulle behöva lite mer sådan pepp. Jag är väldigt mycket planera och inte alls mycket prova på och exprimentera. Livet låter roligare med att exprimentera, vad mycket mer man får prova istället för att sitta och planera saker som man sen inte har tid att göra.
 
Men det bästa av allt var att han gav oss i uppgift att varje vecka bestämma något som vi under den veckan ska lära oss. För att slipa på oss själva liksom. En ny sak varje vecka. Nu utmanar jag er! Jag vet vad jag ska lära mig tills nästa vecka, vet ni?