tack simning

Ibland sitter jag och tänker på hur mycket roliga saker jag har gjort. Och då blir jag alldeles varm. Vilken tur jag har som fått vara med om allt. Alla fina träningsläger exempelvis. Alla tävlingar. Alla resor, med familjen, med mormor och morfar, med Måns, med kompisar.
 
Träningslägren när vi var mindre när Saga, Klara och Andrea och det gänget fortfarande simmade. I Sandviken, i Älvdalen. Hur kul?!
 
Träningslägret på Malta med Saga och Klara. Det är nog det bästa lägerminnet jag har. Vi hade så jäkla roligt hela veckan! Och hade sista kvällen varit tidigare den veckan så hade det inte blivit en vecka på Malta... Men jag har verkligen fina minnen därifrån. Jag och Måns blev ett par officiellt för första gången direkt efter det lägret också. Jätte rolig tävling var det hela veckan också, "Mästarnas mästare" som vi har tagit efter. Man ska samla poäng hela veckan. Jag stod bland annat i 90 grader i 12 minuter. Samma kocept på tävling kördes på träningsläger till Las Palmas några år senare. Också väldigt uppskattat!
 
Träningslägret i Älvdalen, vad kan de ha varit? 2013? Med Nelly, Moa och Elin. (och alltid såklart hela gruppen men av mina tjejer liksom) Det var mer ett riktigt läger med träning träning, mat och sova. Var också en tävling den veckan som pågick hela lägret. Mycket roligt. Moa hade sönder ett fönster mitt i natten också. HAHA! Och Nelly som alltid pratar i sömnen.
 
Och senaste lägret på Club La Santa Lanzarote var också riktigt härligt. Underbar anläggning men mycket härliga aktiviteter.
 
Sen är det ju alla dessa tävlingar som jag har så mycket bra minnen från. När jag i Eskilstunas Vattenpalats för första gången simmade under minuten på 100fr. 59.97. Känslan när jag bara såg fyra siffror och inte fem är fan obeskrivlig. Kollar direkt på coach Christoffer som står och hoppar på kanten. Det är lycka. Jag var nämligen första tjejen i Eskilstuna att simma under minuten på säkert 10 år så det var lite speciellt. Det var ett fint minne.
 
Ibland får jag såhär skräckkänslor och tänker "vad fan hade hänt om jag inte simmat". Ja, ärligt. TÄNK OM! Mitt liv hade inte sett likadant ut utan simningen. Jag tror ärligt att jag inte hade varit där jag är idag utan den. Jag är så tacksam för min simning. Alla mina bästa vänner hade jag inte känt idag om det inte varit för simningen.

Det är svårt att förstå hur någon kan vara tacksam för detta(se bilden) jag vet men jo jag är det!