måndagar och träning

Vad ovanligt bra det känns med måndag. I och för sig känner jag så när måndagen typ är över men ändå. Måndagar brukar inte vara så roliga. Har fått mycket gjort, känner mig duktig. Betalade räkningarna på dagen, såg till så att jag har allt pluggmaterial samlat och utskrivet så att jag kan börja gå igenom allt på riktigt snart. Var förresten helt färdig i huvudet igår efter att ha pluggat flera timmar, är inte van att lära in känner jag verkligen. Drömmde om olika nutritionsstatus och att jag skulle lära ut massa begrepp och saker. 
 
När jag kom hem körde jag direkt igång med ett cardiopass. Blev väldigt svettig. Perfekt pass att köra hemma om man känner att man inte har tid att gå till gymmet men ändå vill göra något så man känner sig trött. Om någon vill ha tips, kika gärna här nere:
 
Körde 30 jobb/10 vila. 4 varv av varje övning. 
  1. Skridskohopp, enkelt och väldigt jobbigt. Tar bra i rumpan också
  2. Höga knän, får upp pulsen och aktiverar mage och bål
  3. Upphopp, helt vanliga och väldigt jobbigt. Här får man absolut upp pulsen
  4. Små/korta/snabba situps, 2 varv vanliga och 2 varv åt sidan, dödar magmusklerna
  5. Hopp och böj (har verkligen inget namn för den, försökte visa med bilder. Se nedan)
  6. Kliva upp på pall, jobbigare än vad man tror. Aktiverer rumpmusklerna (Se bild nedan)
  7. Burpee, utan att lägga sig ner på mage, stannar i en plankanposition
Här är ett försök till att visa övning nr 5:
 
 
Och här är ett försök till att visa övning nr 6:
 
Det här menar jag med plankanposition:
 
Ett helt perfekt cardiopass utan utrustning och som går att göra på en liten yta. Tog ca 30 minuter med uppvärmning och vila mellan övningarna. Kan passa på o tipsa om en bra timer också, Seconds. Man kan ställa in det mesta där och den piper bra så man inte behöver ha koll på klockan själv.
 
Fick ett ryck att göra panerad kyckling till middag också. Är ganska nöjd med själva kycklingen men vi hade ingen potatis (som jag ville ha till) så jag gjorde vitkål, morötter och ärtor som tillbehör. Blev okej. Gjorde en paprika/tomatsås på creme freisch (??). 
 
Nu ska jag lägga ihop matlådor och packa och dra till badhuset för swimfit.